یک روش چند مرحله‌ای وجود دارد که با پیروی کردن از آن، می‌توانید مطمئن باشید یک کسب و کار اینترنتی کوچک را با موفقیت راه‌اندازی کرده‌اید. من هزاران نفر را دیده‌ام که با پیروی از این روش کسب و کارهای موفقی راه‌‌انداخته و توسعه داده‌اند. پس با ما همراه باشید و برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی به توصیه‌های زیر توجه کنید.

حتما بخوانید:
آشنایی با مدل های کسب و کار اینترنتی
۸ خطای جبران ناپذیر در بازاریابی اینترنتی
تبلیغات بنری چیست و چه جایگاهی در بازاریابی اینترنتی دارد؟
یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ بدهید.
برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید که فروش شما را افزایش بدهد.
سایتی طراحی کنید که به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. دیجیتال مارکتینگ از موتور‌های جستجو برای جذب ترافیک به سایت‌تان استفاده کنید.
به عنوان یک فرد متخصص برای خود اعتبار جمع کنید.
مشتریان و مشترکین خود را از طریق ایمیل پیگیری کنید.
با استفاده از تکنیک‌های بیش‌فروشی (upselling) و فروش بک‌اند (back-end) درآمد خود را افزایش دهید.
همه‌ی افراد، از یک کارآفرین تازه‌کار گرفته تا افراد باتجربه و خبره در این کار، می‌توانند از این فرآیند برای شروع یک کسب و کار سود ببرند.

گام ۱: یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ بدهید
یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ بدهید - کسب و کار اینترنتی

بیشتر افرادی که تازه کاری را شروع می‌کنند مرتکب این اشتباه می‌شوند که ابتدا به دنبال تولید محصول می‌روند و بعد به فکر بازاریابی برای آن می‌افتند.

برای اینکه شانس خود را برای موفقیت افزایش دهید، کار را با بازاریابی آغاز کنید. رمز کار این است که افرادی را پیدا کنید که به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند، اما پاسخ‌های چندانی پیدا نکرده‌اند. اینترنت این شیوه‌‌ی جستجوی بازار را آسان کرده است:

به انجمن‌های آنلاین مراجعه کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می‌پرسند و تلاش می‌کنند چه مشکلاتی را حل کنند.
در کلیدواژه‌ها جستجو کنید تا ببینید مردم چه کلیدواژه‌هایی را جستجو می‌کنند که برای آنها سایت‌ها و رقابت زیادی وجود ندارد.
به سایت رقیبان بالقوه‌ی خود مراجعه کنید. از کاری که آنها برای پاسخ‌گویی به نیازها انجام می‌دهند یادداشت‌برداری و آن را بررسی کنید. ممکن است از چیزی که شما یاد گرفته‌اید استفاده کنند و محصول مورد نیاز بازار را تولید کرده باشند، در این صورت ممکن است انجام همان کاری که آنها می‌کنند، بهتر از رقابت کردن باشد.
حتما بخوانید: استارتاپ چیست؛ ارائه تعاریف گوناگون از مفهوم استارتاپ
گام ۲: برنامه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی داشته باشید که فروش شما را افزایش بدهد
رعایت موارد زیر، به شما اطمینان می‌دهد کسانی که از کسب و کار اینترنتی شما دیدن می‌کنند، از لحظه‌ی ورود تا زمان خرید، درگیر فرآیند فروش می‌شوند.

با انتخاب تیتر‌های جذاب، مشتریان را به محصول‌تان بیشتر علاقه‌مند کنید.
مشکلی که محصول شما آن را حل می‌کند، توضیح دهید.
این اطمینان را ایجاد کنید که شما می‌توانید این مشکل را حل کنید.
نظرات افرادی را که پیش از این از محصول شما استفاده کرده‌اند، در سایت اضافه کنید.
قدری درباره‌ی محصول و اینکه چگونه به کاربران سود می‌رساند صحبت کنید.
پیشنهاد ویژه‌ای به مشتریان بدهید.
کیفیت محصول خود را تضمین کنید.
این احساس را ایجاد کنید که استفاده از محصول شما ضروری است. راه اندازی کسب و کار اینترنتی از بازدیدکنندگان بخواهید که محصول شما خریداری کنند.
از طریق این فرآیند باید روی این موضوع تمرکز کنید که محصول یا خدمات شما چگونه می‌تواند به شکلی منحصر به فرد مشکل مردم را حل کند یا کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. مثل یک مشتری فکر کنید و بپرسید «این محصول یا سرویس چه فایده‌ای برای من دارد؟»

 

منبع : چطور